Budowa drogi ekspresowej S6 Słupsk - Gdańsk
na odcinku Bożepole Wielkie - początek Obwodnicy Trójmiasta

Zadanie 3: węzeł Szemud (bez węzła) - węzeł Gdynia Wielki Kack (z węzłem)

Budowa drogi ekspresowej S6 Słupsk - Gdańsk
na odcinku Bożepole Wielkie - początek Obwodnicy Trójmiasta

Zadanie 3: węzeł Szemud (bez węzła) - węzeł Gdynia Wielki Kack (z węzłem)

Budowa drogi ekspresowej S6 Słupsk - Gdańsk
na odcinku Bożepole Wielkie - początek Obwodnicy Trójmiasta

Zadanie 3: węzeł Szemud (bez węzła) - węzeł Gdynia Wielki Kack (z węzłem)

Budowa drogi ekspresowej S6 Słupsk - Gdańsk
na odcinku Bożepole Wielkie - początek Obwodnicy Trójmiasta

Zadanie 3: węzeł Szemud (bez węzła) - węzeł Gdynia Wielki Kack (z węzłem)

Data podpisania Umowy

26/03/2018 r.

Kwota kontraktowa brutto

817 110 153,92 PLN

Zakończenie robót

26/07/2021 r.

Opis Kontraktu

NUMER UMOWY NA ROBOTY
47/I-4/2018

NUMER UMOWY NA NADZÓR
58/I-4/2018

NAZWA KONTRAKTU

Budowa drogi ekspresowej S6 Słupsk - Gdańsk na odcinku Bożepole Wielkie - początek Obwodnicy Trójmiasta
Zadanie 3: węzeł Szemud (bez węzła) - węzeł Gdynia Wielki Kack (z węzłem)

Schemat przebiegu drogi oraz schematy obiektów inżynierskich na podkładzie topograficznym (z etapu Koncepcji Programowej)

 

Trasa połączy Szemud z istniejącą S6 Obwodnicą Trójmiasta na węźle Gdynia Wielki Kack. Powstanie łącznie 20 kilometrów drogi ekspresowej wraz z trzema węzłami: mniejszym w Koleczkowie i dwoma dużymi, zespolonymi w Chwaszczynie oraz Gdyni Wielkim Kacku. Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjny, a na odcinku Chwaszczyno - Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack - ze względu na natężenia ruchu - będą to po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Na tym odcinku S6 przewidziano budowę 37 obiektów inżynierskich, w tym: mostu, estakady, 22 wiaduktów, 2 przejść podziemnych i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego jeszcze ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Realizacja trasy to nie tylko drogi, ale i m.in. przejazdy oraz wjazdy awaryjne, systemu odwodnienia drogi, budowa i przebudowa sieci energetycznych, wodociągowych, gazowych, ciepłowniczych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, a także przebudowa fragmentu trakcji trolejbusowej w Gdyni. Ochronie środowiska będzie służyło 28 różnej wielkości przejść dla zwierząt, w tym jedno górne dla zwierząt dużych (w pobliżu Szemudu). Ponadto zostaną zbudowane urządzenia do podczyszczania wód opadowych, a przed hałasem zabezpieczą ekrany akustyczne o łącznej długości 11,88 km.

To jeden z trzech odcinków przyszłej S6. W trakcie postępowania przetargowego są jeszcze dwa kolejne: z Bożegopola do Luzina (z węzłem) i z Luzina (bez węzła) do Szemudu (z węzłem).

O drodze ekspresowej S6 tzw. Trasie Kaszubskiej

Podstawowym celem inwestycji budowy drogi ekspresowej S6 jest stworzenie bezpiecznego i sprawnego połączenia Aglomeracji Trójmiasta ze Szczecinem,  przebiegającego z zachodu na wschód, równolegle do wybrzeża Bałtyku. Odcinek między Szemudem a Gdynią będzie stanowił jej ważny fragment ze względu na długość, ilość węzłów i skrzyżowanie z istniejącą Obwodnicą Trójmiasta.

Dzięki budowie drogi ekspresowej uzyska się poprawę płynności ruchu, skrócenie czasu przejazdu, odciążenie układu dróg i ulic lokalnych, poprawę stanu bezpieczeństwa w sieci dróg krajowych oraz zmniejszenie uciążliwości ruchu drogowego dla otoczenia. Po zrealizowaniu projektowanej inwestycji osiągnięte zostaną następujące korzyści:

  • stworzenie wygodnego i bezpiecznego ciągu komunikacyjnego,
  • odciążenie z ruchu samochodowego miejscowości leżących przy drodze krajowej nr 6, szczególnie: Wejherowa, Redy, Rumii,
  • ułatwienie tranzytu dla ruchu turystycznego,
  • wzrost bezpieczeństwa ruchu poprzez obniżenie liczby i stopnia ciężkości wypadków,
  • poprawę przepustowości drogi i swobody ruchu,
  • zmniejszenie szkodliwego oddziaływania drogi na środowisko naturalne,
  • rozwój regionu poprzez polepszenie poziomu obsługi transportowej.

 


 

ZAMAWIAJĄCY
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad 
Oddział w Gdańsku

www.gddkia.gov.pl

INŻYNIER KONTRAKTU
Egis Poland Sp. z o.o.
Warszawa

www.egis-poland.com

WYKONAWCA
Polaqua Sp. z o.o.
Piaseczno

polaqua.pl